طلب کمک یمن از جامعه‌ی جهانی برای جلوگیری از یک فاجعه‌ی انسانی

وزارت صحت یمن، برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این کشور از جامعه جهانی درخواست کمک کرد. مقام های یمنی در صنعا گفته اند: محاصره این کشور توسط ائتلاف به رهبری عربستان باعث شده، ارائه خدمات صحی در بسیاری از ولایت ها متوقف شود. همزمان گزارشها از یمن حاکی است که حملات ائتلاف به این کشور برغم آتش بس، ادامه دارد.

به اساس گزارش سبا، خبرگزاری رسمی یمن، محاصره این کشور باعث شده ارائه خدمات صحی بدلیل کمبود دوا و سایر لوازم طبی حد اقل در ده ولایت این کشور متوقف گردد و این مسئله باعث شده بیماران و زخمی ها به حال خودشان رها شوند. وزارت صحت یمن از جامعه جهانی خواسته هرچه سریع تر برای نجات جان میلیون ها یمنی اقدام و از وقوع فاجعه بشری در این کشور جلوگیری کنند. مقام های وزارت صحت یمن به خبرگزاری سبا گفته اند، با وجود اعلام آتش بس بشردوستانه از سوی سازمان ملل سه روز پیش، هیچ کمکی تا کنون به این کشور نرسیده، این درحالی است که وضعیت شفاخانه ها شدیدا خراب است و بخش های عاجل شفاخانه ها از کارافتاده اند و داکتران و پرستاران خارجی نیز از یمن  خارج شده اند. این درحالی است که با وجود اعلام آتش بس سه روز پیش، حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن، همچنان ادامه دارد. در یک حمله هوایی دیروز در صنعا، پایتخت ده غیرنظامی کشته شدند.

باشنده صنعا ” آتش بس یک دروغ است، آنها به حمله بر مردم بی گناه یمن، دکانها و خانه های آنان و کودکان ادامه می دهند، آنها همه دروغ می گویند، آتش بس نیست.”

 پیشتر نیز طیاره های ائتلاف یک مرکز نظامی مربوط نیروهای حکومت منصور هادی را در ولایت حضرموت بمباران کردند که در نتیجه ۵۳ سرباز کشته و بیش از صد تن زخمی شدند. سخنگوی ائتلاف گفته در مورد اینکه این حملات چگونه علیه نیروهای خودی انجام شده، تحقیق خواهد شد. حکومت در تبعید منصورهادی هم خواستار تحقیق در این زمینه شده.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *